Better be safe than sorry... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paulien - WaarBenJij.nu Better be safe than sorry... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paulien - WaarBenJij.nu

Better be safe than sorry...

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

05 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Hoewel ik eerder in Azie ben geweest (bijvoorbeeld Hanoi, wat toch ook echt druk is), was de eerste dag meteen weer wennen! Grappig hoe je dan toch de eerste dag weer overwhelmed wordt door Bangkok, de geuren van kruiden, de viezigheid, de constante plak op je huid.. Maar je je op dag 2 al een local voelt. Bijvoorbeeld door alles te eten wat de locals doen (grote sprinkhanen! Die zijn vooral crispy, een beetje vreemd maar wel lekker).

Dag 1 was vooral lopen door de stad en alle indrukken een beetje laten bezinken. 's avonds heb ik gezelligheid opgezocht, aangezien ik toch maar alleen was! Biertjes gedaan met 2 nederlandse meiden, een pasgetrouwd stelletje uit duitsland en een amerikaan van een jaar of 45 die zijn vrouw hier waarschijnlijk komt kopen (die het de hele tijd over pingpong shows had, en of we mee wilden. For the record: ik ben natuurlijk niet meegegaan).

De dag daarna kwam Miranda aan, dus met een grote fles water op zak wegens de nadorst, ben ik haar gaan halen op het vliegveld. Die dag hebben we verder een heleboel tempels gezien, en natuurlijk de 45m hoge gouden buddha (waar elk zichzelf respecterende oplichter je naartoe wilt brengen). We hebben zoveel door de stad gelopen dat ik
zelfs blaren ervan heb (echt uitzonderlijk). Die avond zijn we op onze flipflops en shabby outfit beland in een super fancy restaurant met alleen maar opgedirkte high-class thaise mensen. Het was een hele romantische plek aan de rivier waar Milanda en ik (zo heet Miranda tegenwoordig, aldus de thaise mensen) eens iets anders dan we normaal eten wilden bestellen. Een van de duurste gerechten op de kaart was krab, dus dat werd m (omgerekend 13,75 p.p. inclusief drankjes). Wat vervolgens op ons bord belandde was een rauwe krab en een megasuperduper pittige krab. Uiteindelijk is het ons gelukt maar vraag niet hoe, ik denk dat we een uur of anderhalf bezig zijn geweest. Wat leuk was, want er was live muziek, en er gebeurde genoeg om er extra lang van te genieten.

De volgende dag hadden we de wekker gezet om 7u, (ja, normaal doe ik dat alleen voor werk, I know).. aangezien we veel wilden doen in de ochtend. Na een ontbijtje wat niet lekker viel bij Milanda, zijn we nog even een uurtje gaan liggen. NOT. We werden rond elven wakker, zo door de wekker heen geslapen! Denk dat we toch nog lichtelijk een jetlag hadden. We waren gelukkig nog optijd voor onze fietstocht door Bangkok, wat echt geweldig was! We gingen mee met een tour, die ons
al fietsend door heel Chinatown in bangkok meenam. Echt schattige steegjes gezien waar je normaal nooit komt en waar de pittige kruiden
zo erg op je luchtstelsel slaan echte leven in bangkok zo op een goede manier kunnen zien. uiteindelijk zijn we met een longtail boot naar velden buiten bangkok gegaan, wat echt heel mooi was.

Voor ik verder ga met mijn verhaal, moet ik even vertellen dat ik braaf mijn vaccinaties heb gehaald. Bijvoorbeeld hepatitus A, hepatitus B, DTP, buiktyfus. Ik heb ze (bijna) allemaal, een lekkere cocktail van vaccinaties.
De enige die ik niet heb, is rabies. Want:
A. die kost 200 euro
B. die wordt niet vergoed door mijn zorgverzekering
C. als je wordt gebeten door een rabies dier (en je hebt de vaccinaties), moet je alsnog naar het ziekenhuis, alleen wat minder snel.
D. wanneer wordt je nou gebeten door een zoogdier? als je uit de buurt blijft zou het goed genoeg moeten zijn.
Met dit in mijn achterhoofd ben ik braaf uit de buurt van elk dier gebleven, wat het ook was. Helemaal de dieren die schurft
hadden of waarvan je duidelijk kon zien dat ze ziek waren.

Dus wij, Nederlands als we zijn, op onze fietsjes door Bangkok. op een gegeven moment hoorde ik een hond heel hard blaffen, op een stukje van een 1 vierkante meter, waar wij langs moesten. Al de fietsers van de tour gingen me voor, en ik dacht slim te zijn door mijn been op te tillen om de hond goed te kunnen ontwijken. Deze plotselinge beweging moet hij heel eng hebben gevonden, want juist daardoor dacht hij: ik ga het aanvallen! Met als gevolg dat hij in mijn enkel beet. Niks geen grote bloederige wonden, en ook de hond was geen grote pitbull met tanden van 10 centimeter (ookal maakt dat het verhaal wel mooier). Feit is dat ik nu kans op rabies loop, juist datgene waar ik me niet voor heb ingeent. Met als gevolg dat ik uiterlijk binnen 24 uur na de beet een prik heb moeten halen, in een reeks van 5. Dus ik moet in 3 verschillende landen naar ziekenhuizen om het verdomde tegenrecept te krijgen, terwijl de kans echt 0,0000001% is. Ach, better be safe than sorry!
Het ziekenhuis viel me trouwens erg mee, het was heel schoon en ze praatten Engels. Ik was snel aan de beurt, ik denk binnen een half uur! En ook de naalden waren zo steriel als maar zijn kan en ze kwamen uit een nieuwe verpakking. Hopen dat het in al die landen zo gaat (en anders ben ik altijd nog ingeent tegen hepatitus B en tetanus!)

Na deze avonturen zijn we vertrokken naar Maleisie, het eiland Penang welteverstaan! We zitten nu in een te schattig hostel met ik geloof 16 bedden in totaal. Het is hier heel gezellig! Het valt me op dat je zoo snel mensen ontmoet waarmee je samen dingen kan gaan doen. Dat hadden we in bangkok in de avonden ook al, en hier ook, als je in een bus zit dan zit je ineens met een man of 8 te lullen en daarmee ga je dezelfde avond ook eten etc. Zo hebben vandaag ook weer met zijn vijven door de stad gelopen. Een grote gezelligheid dus! Gister ook nog een hele foute Chinese karaoke avond meegemaakt. Wat ik leuk vind aan Maleisie is dat de mensen hier erg vriendelijk zijn. In thailand ook wel maar daar proberen ze je altijd een poot uit te draaien door je te misleiden om meer geld te verdienen. Hier zijn ze oprecht geinteresseerd! We liepen vandaag een Chinese tempel in en die man daar heeft ons direct uitgenodigd om vanavond naar een Chinese opera te komen. Dat wilden we wel! Prachtig om te zien, we mochten 'backstage' waar ze hun make up aan het doen waren, ook wel genaamd 'pancake' make up (door de onwijs dikke laag die ze op doen). Je mag ook niet met ze praten tijdens het opdoen, voor het geval de make up crackt en ze opnieuw kunnen beginnen. De opera was wel leuk, maar we konden er niks van verstaan, dus we begrepen geen donder van het verhaal.

Buiten dat we hier veel attracties bekijken, zijn we zelf soms ook een attractie. Mooi moment toen er een vrouwtje naar milanda
kwam: "Oh my god, you'le skin! It's sooo white! It's BEAUTIFUL", en dat ons werd verteld dat we mooie, grote neuzen hadden. Dat is wel het
laatste waarvan ik van mezelf zou zeggen dat het mooi is!

Nou dit was het wel weer!
Ik hoop dat het regent in Nederland! Adios! X

  • 05 Oktober 2012 - 18:17

    Debbie:

    Hi Pau,

    Heel leuk verhaal!

    Grtz vanuit Rio waar de zon gewoon schijnt :-)

    Debbie

  • 05 Oktober 2012 - 19:28

    Maaike:

    Chiccccckkkkkk! Fantastisch! Wat een toffe verhalen. En ik mag die hond wel: zou jou ook graag Es' in je enkel bijten :-D Haal jij nou maar braaf je prikjes, andere word mamma Maaike bezorgd. Dikke kus lieverdje!

  • 05 Oktober 2012 - 20:33

    Jolique:

    Alleen dat slotzinnetje is dan wel weer jammer he....maar je hebt je zin hoor, het is hier volop herfst met storm en regen:(:(

    Wat een heerlijke verhalen, leuk om te lezen. Jammer van die rabiesinjecties maar ja, je hebt gelijk dat je het gaat doen.

    Kijk al uit naar je volgende belevenissen.
    Stay safe and enjoy!
    Liefs, Jolique en Jos

  • 05 Oktober 2012 - 20:46

    Tim:

    Uh Paulien, as ever, pics or it didn't happen ;)

    Maar mooi verhaal hoor! Jaloers.. Wou dat ik er was. Oh wacht. Geef me een drie weekjes ;)

    X

  • 07 Oktober 2012 - 13:58

    Daphne:

    Plientjeee!! Wat is het weer een lekker kort en krachtig verhaal :P Maar super leuk om te lezen natuurlijk!! Ik begin nu ook wel een beetje kriebels te krijgen hoor. Wel fijn om te lezen dat je zo snel contact legt met andere mensen. Toch wel fijn als ik straks alleen verder ga :P Maar wat balen van die hondenbeet :( Maar je hebt helemaal gelijk, better safe than sorry! Komt goed mop, geniet maar lekker van je reis en tot over een maandje, jeeejjj!! xx

  • 08 Oktober 2012 - 10:31

    Angela:

    Plientje!!! dit overkomt jou ook.echt weer! gelukkig viel het ziekenhuis bezoek mee en is er in ieder geval een medicijn tegen!!zo te zien ben je volop aan het genieten en ben ik erg jaloers, zittend met me dikke wollen sokken en dikke trui is de herfst hier echt aanwezig! Zo leuk inderdaad de reacties van de locals haha!

    geniet lekker en hou ons op de hoogte dikke kusssss & en de groetjes terug van je schoenen ;-)

  • 08 Oktober 2012 - 17:07

    Sharon:

    Moppieee!! Waaaauwww! Love your story..hoewel de beet minder is!! Heb jij weer! ..tsjah, moet dat ons eigenlijk verbazen ;)? Maar lekker aan het genieten dus :D Upload je ook paar foto's?
    Leuk om te lezen dat jij Bangkok wel als mooi ervaart, wellicht toch nog even een enkeltje boeken..? Hihi ;) Enjoy schat! Kijk alweer uit naar je volgende verhaal..doe dit keer maar zonder beten :) Kussss

  • 12 Oktober 2012 - 15:04

    Eva:

    Lieve Pien, leuke avonturen heb je al beleefd! Gaaf hoe je zo snel schakelt - twee weken geleden gaf je nog een feestje in NL, nu ontvang je complimenten over je mooie grote neus. HAHAHA. Ik moet zeggen dat jouw neus me nog nooit is opgevallen maar ik ga er extra opletten zodra je foto's op je Facebook gaat zetten (hint hint). Veel liefs en dikke kussen uit een regenachtig, grijs, niet te benijden Nederland!

  • 12 Oktober 2012 - 22:22

    Denise:

    Hi Paulientje!
    Wat leuk om je verhaal te lezen :)
    Wel eng zeg die beet.. Inderdaad voor safe gaan hoor!
    Ik heb je foto's op Facebook vandaag gezien. Ziet er heel mooi uit allemaal.
    Laatje snel weet wat horen?
    Dikke kus!

    Oja wij gaan jullie vogeltjes verder tam maken :p

  • 18 Oktober 2012 - 21:14

    Anneke:

    Ha Paulien
    Wat ben je een heerlijke verhalenverteller! Gezellig om te lezen!
    liefs An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Azieeee

3,5 maand backpacken door Azie!

Recente Reisverslagen:

15 December 2012

3x cultuurshock!!

02 November 2012

Oh my buddha

22 Oktober 2012

Kippenvel met 29 graden

05 Oktober 2012

Better be safe than sorry...
Paulien

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 2881

Voorgaande reizen:

30 September 2012 - 17 Januari 2013

Azieeee

Landen bezocht: